לאחרונה הציג המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק תערוכת צילום ובה פריטים מן הארכיון הציוני. הפריטים הוצגו במסגרת תערוכתה של טרין סיימון : "אדם חי שהוכרז כמת ופרקים נוספים I- XVIII", שבוחנת אילנות יוחסין ואת האופן בו הם מושפעים מנסיבות פנימיות וחיצוניות במקומות שונים בעולם.
סיימון ביקרה בארכיון הציוני ב- 2010, ובמשך יום צילמה חומר ארכיוני, כמו גם את מחסני הארכיון עצמם, והעניקה לנו הצצה מרתקת לדרכי העבודה של אמן קונספטואלי.
אילן היוחסין שהוצג בתערוכה, ושבמסגרתו נעשה שימוש בחומר מן הארכיון, היה זה של משפחת ארתור רופין (1876-1943), כלכלן וסוציולוג, שהפך לאחת מהדמויות החשובות בא"י בתקופת טרום הקמת המדינה. רופין עמד בראש המשרד הארץ- ישראלי ביפו, היה ראש המשרד להתיישבות חקלאית של הסוכנות היהודית, ומאוחר יותר היה חבר בוועד הפועל של הסוכנות היהודית. צילומי הפורטרט של בני משפחת רופין מוצגים בפנל הפורטרטים, וכן מובא תקציר קורות חייו. כמה פריטים הקשורים לחייו ופועלו מוצגים אף הם, רובם מן הארכיון הציוני.
אילן היוחסין של רופין מופיעה לצד אילנות יוחסין מבוסניה, אוסטרליה, הודו ומדינות נוספות. התצלומים מכל סדרה מלמדים על היסטוריה רב ממדית של אילנות היוחסין, השזורה בהיסטוריה המורכבת באותה מידה של המדינה או האזור בהם חיה המשפחה.
אולם, באותה מידה שעבודתה של טרין סיימון עוסקת באילנות יוחסין, היא בוחנת גם את קונספט איסוף החומר וקטלוגו, כפי שהיא מסבירה בראיון לאתר המוזיאון . בעת שעסקה בצילום היא חיפשה אחר אותו "קטלוג אבסולוטי"- מערך איסוף וקיטלוג חובק כל של סיפורים ומצבים. באילנות היוחסין היא מצאה את אותה מערכת הוליסטית אליה, היא אומרת, היא לא יכלה להוסיף דבר. סיימון מוסיפה: "התערוכה בנויה כמעט כמו ארכיון. יש משהו שאנחנו לא מבינים עד הסוף, ושאנחנו רוצים לזכור ולשמר, אולם שפת הידיעה לא ברורה לגמרי, כמו גם אופי התיעוד עצמו. המשמעות המזוקקת נמצאת במרחב בין כל אלו".
כפי שהוזכר באתר , "אדם חי שהוכרז כמת ופרקים נוספים I- XVIII בוחנת את יכולתו של הצילום לחקור נראטיבים מורכבים בפוליטיקה בת ימינו ולארגן את החומר בהתאם לתהליך המיון והקיטלוג האופייני לעבודת הארכיון, מערכת שמחברת בין זהות, ייחוס, היסטוריה וזיכרון."
בין שאר המוצגים הארכיונים מן הארכיון הציוני שהוצגו במסגרת התערוכה- מפה של מזרח אפריקה שהוגשה להסתדרות הציונית העולמית במסגרת דיונים להקמת התיישבות יהודית באוגנדה, איור של הקרן הקיימת המציג את "פירמידת הבית הלאומי היהודי", ממסמכים אישיים של ארתור רופין.